Δημοτικό Σχολείο  
            
              Κοιλάδας

 

 Αρχική | Επικοινωνία

 Το σχολείο μας 
Καλωσήρθατε
Το σχολείο
Προσωπικό

Σύλλογος Γονέων
  Οι τάξεις μας
Α'  τάξη
Β'  τάξη
Γ'  τάξη
Δ'  τάξη
Ε΄ τάξη 
Στ΄ τάξη
Ο τόπος μας
Κοιλάδα
Σπήλαιο Φράχθι
  Δραστηριότητες
Εκδρομές
Εκδηλώσεις
Ευέλικτη Ζώνη

Αγωγή Υγείας
Ολυμπιακή Παιδεία
 Ενημέρωση
Ανακοινώσεις
Χρήσιμες Συνδέσεις
Χρήσιμα έντυπα
Επικοινωνία
Ας κουβεντιάσουμε...
Ελάτε να παίξουμε!!!
free counter 
Ο καιρός στην Κοιλάδα

Weather by Freemeteo.com
 
                         Αγωγή υγείας
      

Υγεία και διατροφή

  • Β΄ ΦΑΣΗ

  • Υλοποίηση του προγράμματος

Σ’αυτή τη φάση πραγματοποιήθηκαν συγκεκριμένες δραστηριότητες με άξονα το θέμα της διατροφής.

-Τα παιδιά αρχικά παρακολούθησαν και κατέγραψαν την καθημερινή διατροφή τους για τρεις ημέρες.

Στη συνέχεια έγινε συζήτηση και επεξεργασία των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν καθώς και διαπιστώσεις για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών.

-Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τις ομάδες των τροφών και για τις βασικές θρεπτικές ουσίες που παρέχει κάθε ομάδα.

Ακολούθησε παρουσίαση, μέσα στην τάξη, των πληροφοριών και έγινε αναφορά σε βιταμίνες, μέταλλα, πρωτεΐνες, λίπη, υδατάνθρακες. Τονίστηκε η σημασία τους στη σωστή ανάπτυξη του οργανισμού και καταγράφηκαν οι συνέπειες της απουσίας τους από την καθημερινή διατροφή.

-Σχεδιάστηκαν υγιεινά γεύματα, που περιλάμβαναν τρόφιμα από κάθε ομάδα. Δόθηκε έμφαση στην τεράστια σημασία που έχει ένα πλούσιο, σε θρεπτικά συστατικά, πρωινό και στην ανάπτυξη και στην καθημερινή απόδοση των μαθητών στην τάξη.

-Τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες, μέτρησαν το βάρος και το ύψος τους και κατέγραψαν τα συμπεράσματά τους. Συμφώνησαν πως η καθημερινή σωματική άσκηση σε συνδυασμό με υγιεινή διατροφή είναι οι προϋποθέσεις για την οικοδόμηση ενός δυνατού και γερού σώματος.

 

     

 

-Οι ομάδες συγκέντρωσαν παραδοσιακές συνταγές του τόπου τους, τις διάβασαν στην τάξη και διατύπωσαν απόψεις για τη σχέση της διατροφής με τον τόπο, το χρόνο, την οικονομία, τον πολιτισμό.

-Ακολούθησε προβολή εκπαιδευτικού CD με τίτλο: «Ο κόσμος της σοκολάτας» και « Διατροφή και υγεία » {υλικό του ΥΠΕΠΘ }και σχετική συζήτηση με ανταλλαγή απόψεων.

-Οι μαθητές εκφράστηκαν καλλιτεχνικά, ατομικά και ομαδικά, φτιάχνοντας  με διάφορα υλικά το δικό τους πίνακα τροφίμων, που, με δική τους πρωτοβουλία, ονόμασαν: «Ο πίνακας της γεύσης ».

                    

                   

  

   

   

 

 

 

-Στη συνέχεια έγινε συζήτηση για τις διαφημίσεις διαφόρων προϊόντων και τον τρόπο που προσπαθούν να πείσουν τον καταναλωτή. Χωρίστηκαν σε ομάδες  και συγκέντρωσαν διαφημιστικό υλικό από περιοδικά, εφημερίδες, διάφορα έντυπα με θέμα τη διατροφή. Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση για τους τρόπους και τα μέσα που χρησιμοποιούνται προκειμένου να πειστούν οι καταναλωτές για την αγορά των προϊόντων που διαφημίζονται.

Διατυπώθηκαν ερωτήματα όπως:

-Ποιος είναι ο στόχος {του διαφημιζόμενου προϊόντος};

-Σε ποιον απευθύνεται;

-Ποιες τεχνικές χρησιμοποιήθηκαν;

-Ποιο είναι το μήνυμα της διαφήμισης;

-Ποιο είναι το «σλόγκαν» {σύνθημα};

-Έπειτα κάθε ομάδα ανέλαβε να παρακολουθήσει μια διαφήμιση στην τηλεόραση και την παρουσίασε στην τάξη με δραματοποίηση. Ακολούθησε καλλιτεχνική έκφραση, όπου τα παιδιά έφτιαξαν κολάζ με το διαφημιστικό υλικό που είχαν συγκεντρώσει .Ο τίτλος ήταν: «Και τώρα…διαφημίσεις».

 

                             

Έγινε  αναφορά στη σημασία της ποιότητας των προϊόντων  για την προστασία του καταναλωτή. Οι μαθητές συγκέντρωσαν προϊόντα και εξέτασαν τις συσκευασίες τους. Στάθηκαν στο όνομα του προϊόντος, την ημερομηνία λήξης, τον πίνακα συστατικών, στο βάρος ή την ποσότητα του προϊόντος, στις οδηγίες  χρήσης και στο όνομα και τη διεύθυνση του κατασκευαστή.

     

     

     

-Ακολούθησε δραματοποίηση:Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και δραματοποίησαν την ιστορία ενός παιδιού που αγοράζει από το περίπτερο μια συσκευασία τροφίμου για να διαπιστώσει λίγο αργότερα πως το προϊόν έχει λήξει. Ακολουθώντας τη φαντασία τους τα παιδιά έδωσαν το δικό τους τέλος στην ιστορία.

-Χωρισμένα σε ομάδες τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους διαφήμιση και την παρουσίασαν  μέσα στην τάξη, στις άλλες ομάδες. Ακολούθησε συζήτηση και διατυπώθηκαν απόψεις.

-Τέλος τα παιδιά παρουσίασαν το μικρό θεατρικό: «Καλοκαιρινή φρουτοσαλάτα».

     

              

               

              

         


                                               
                                                       πίσω                
    

     

    


               

         

          

                         

           





 © Δημοτικό Σχολείο Κοιλάδας   2011- 2012